Review CONSTRUCT EXPO 2011

După încheierea târgului Construct Expo 2011 am hotărât să vă prezentăm câteva impresii succinte despre tot ce a însemnat pentru Arta Grădinilor acest eveniment.

Nu am pornit la drum cu foarte mari speranţe sau prejudecăţi şi , de aceea nu ne putem numi tocmai dezamăgiţi. Din păcate, însă, una dintre cele mai mari temeri ale noastre s-a adeverit :

România nu este pregătită încă pentru astfel de evenimente.

            Fie că vorbim de organizare , de expozanţi sau de vizitatori, totul este încă departe de ceea ce ar trebui. Nu o spunem cu rea intenţie, dimpotrivă, dorim să prezentăm pe cât posibil mai obiectiv părerea noastră în calitate de participant direct, nu doar ca vizitator, precum în ocazii similare în cadrul unor expoziţii internaţionale.

Începând cu prima zi, vremea nu a ţinut sub nicio formă cu noi . Acest impediment de neocolit a făcut ca numărul de vizitatori să fie extrem de scăzut în 4 din cele 5 zile ale expoziţiei. Temperatura foarte scăzută , ploaia şi vântul extrem de puternic din complex determinau puţinii trecători să grăbească pasul spre ieşiri ignorând de cele mai multe ori standurile din afara pavilioanelor. În acest context , targetul iniţial de 100.000 de vizitatori al organizatorilor s-a situat extrem de departe de adevăr, iar concluzia generală , că acesta a fost cel mai slab târg de acest gen din ultimii 7-8 ani ca număr de firme participante şi vizitatori.

Din varii motive, poate chiar şi a prognozei meteo defavorabile, foarte mulţi participanţi s-au retras înainte de începerea expoziţiei, generând haos în organizarea platformelor, împrăştiate în grupuri răzleţe în jurul pavilioanelor.

Zona cel mai puţin afectată şi poate cea mai vizitată a CONSTRUCT EXPO 2011 a fost…Aleea negustorilor. Micii comercianţi din toată ţara cu produse specifice : mezeluri, prăjituri, obiecte de artizanat  au fost cu siguranţă cei mai câştigaţi , atrăgând cel mai mult , alături de terasele cu mici şi bere la draft. Concluzia se autoimpune în spirit propriu, românesc : interesul general nu s-a orientat tocmai spre obiectivele principale ale expoziţiei.

Obiecţii pe această temă se pot aduce însă şi organizatorilor, care au amplasat într-un mod nefericit zonele de expunere, punând în prim-plan, începând de la poarta A, către Piaţa Presei libere utilajele industriale şi micul comerţ, în detrimentul expozanţilor cu mărfuri de mici dimensiuni, dispersaţi în jurul pavilionului central şi al aleilor dimprejur. Aşezarea nefericită a fost dublată de culoarele de vânt generate în interiorul complexului (accentuate de poziţionarea clădirilor şi nerestricţionate în niciun fel ) şi de serviciile slabe oferite : prelungitoare expuse la intemperii, internet accesibil dar nefuncţional, etc.

Dintre cei care aveau răbdarea să viziteze cu adevărat expoziţia, s-au putut distinge 3 categorii generale : cei care veniseră pentru a-şi ocupa timpul cu ceva – cel mai mare procent ,  cei care doreau numai informaţii (fie lucrând în domenii complementare, fie parte din concurenţă) şi cei care erau cu adevărat interesaţi de produse şi soluţii constructive – cel mai scăzut procent. Acest lucru nu ne-a descurajat, deoarece majoritatea expoziţiilor au parte de astfel de participanţi. Ceea ce este cu adevărat neplăcut, însă este că foarte multe persoane nu înţeleg rostul acestor expoziţii, privindu-le mai mult ca pe nişte banale târguri cu vânzare, nu ocazii de promovare sau popularizare a unor produse, soluţii şi companii. Atitudinea de acest tip a generat nu o dată pe durata târgului incidente hilare sau profund dezamăgitoare. Fără a le enumera aici, vom spune doar atât : este absolut firesc ca un stand de prezentare de 20 mp să nu cuprindă toate produsele unei firme. Pe de altă parte, nu este firească ostilitatea în criticarea unor produse pentru o diferenţă de 20% faţă de un produs similar din IKEA. Cu siguranţă preţul este o chestiune importantă, în special în contextul actual , dar calitatea este, în ultimă instanţă cea care face adevărata diferenţă.

Ne-a plăcut, în schimb să descoperim oameni deschişi, ce privesc în perspectivă şi înţeleg schimbările ce trebuie efectuate pe segmentul arhitecturii peisagere în România, oameni ce au recunoscut în produsele şi serviciile noastre exemple similare din alte ţări şi, nu în ultimul rând, pe cei ce au luat în calcul posibile colaborări. Pentru toţi aceştia, considerăm participarea noastră un succes, un mic pas înainte pe calea transformării dorite.

Standul Romexpo 13-17 aprilie

Încheiem prin a vă prezenta câteva imagini cu standul nostru, aşteptând comentarii şi critici constructive. Per total suntem mulţumiţi de participarea noastră, deşi ştim că se poate şi mult mai bine şi vom demonstra acest lucru în cadrul următoarelor evenimente la care vom participa.

stand romexpo2

Standul nostru in cadrul CONSTRUCT EXPO 2011, Romexpo 13-17 aprilie

stand romexpo

Zonă destinată relaxării ; fotoliul este unicat, realizat de unul din colaboratorii noştrii , artist plastic.

stand romexpo 3

Alee

mapa prezentare

    

Acest articol a fost publicat în Expozitii și etichetat , , , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s